شناسه خبر : 103995
شنبه 03 تير 1402 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نقدی کوتاه بر یک فیلم دفاع مقدسی

"اتاقک گلی" داستانی عاشقانه در دل عملیات مرصاد

فاش نیوز - جنگ ما بر اساس دفاع از سرزمین مان شکل گرفت. فیلم جنگی، یک پدیده ناگوار را نشان می دهد که خسارت و ویرانی به بار آورده است اما در سینمای دفاع مقدس، ارزش های ملی و دینی و فرهنگی در موضوعات، حفظ شده و رشد نیز می کنند و نیرو های ما با مد نظر داشتن این ارزش ها وارد میدان شدند.

دفاع مقدس اواخر دهه ۵۰ و سال های دهه ۶۰ تمامی ایران را فرا گرفت و اثرات آن همچنان وجود دارد و تا سال ها بعد، همراه ایرانیان خواهد بود. آن روز ها آن قدر متعالی و ارزشمند هست که نیاز دارد بیشتر به آن پرداخته شود. آثار ساخته شده در این حوره تنها بخش کوچکی از آن عظمت را به تصویر کشیده که هر لحظه از آن دوران، یک درس بزرگ است.

داستان "اتاقک گلی" در روستای شین اسلام آباد غرب می گذرد که در واقعیت اتفاق افتاده است. داستان حول محور خانه ای گلی است که مردم روستا در آن پناه گرفته بودند و از خود در مقابل حمله گروهک منافقین (سازمان مجاهدین خلق) دفاع کردند و گروهان فدک لشکر ۲۷ سپاه با هلی‌برد هوایی برای قطع راه ارتباطی نیروهای آنان با مرکز پشتیباتی خود به آنجا منتقل و برای دفاع از مردم روستای شین وارد عملیات شدند.

داستانی عاشقانه نیز در دل عملیات مرصاد تصویر می شود و در واقع ترکیب فیلم عاشقانه و فیلم دفاعی‌ست.

"محمد عسگری" کارگردان فیلم تجربه دستیاری مجید مجیدی و رضا میرکریمی را در کارنامه دارد و بر آن بود تا "اتاقک‌گلی" تلفیقی از سینمای مجیدی و میرکریمی باشد.

|| تورج اردشیری نیا

منبع: فاش نیوز
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi